Indische ochtend

Samen met onze leden organiseren we een Indische morgen met lunch

Indische ochtend met lunch op vrijdag 30 september 2022

Na ruim een halve eeuw na het einde van de Tweede Werelddoorlog bestaan er nog steeds misverstanden over Nederlands-Indië en over landgenoten, die afkomstig zijn uit dit verre mooie land Indonesië en de Molukse eilanden.

Nederlands Indië speelt bij vele Indische Nederlanders en de Molukse bevolking een belangrijke rol in het leven van grootouders, ouders, kinderen en kleinkinderen. Op school werd er eigenlijk niet veel aandacht aan gegeven. Het is een zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis. Velen willen er niet aan herinnerd worden en praten er niet over. Ook om die reden weet men vrij weinig over de Nederlandse invloed in Indonesië en de Molukken, de slavernij, en de gevechten tussen Nederland en de bevolking om hun onafhankelijkheid te bevechten.

Paul Salakory, voorzitter van de Molukse gemeenschap in Oost Nederland en Josselien Verhoeve, vertegenwoordiger van de Stichting Pelita zullen een lezing geven over de geschiedenis, de repatriëring van ca. 350.000 personen en ontvangst in Nederland. En de huidige status in Nederland.

Na de lezing is er koffie met spekkoek, opgevolgd door een muzikale workshop line dance onder leiding van Anton Meijer, leraar van de line danceclub in Almelo. Met eenvoudige passen is de line dance zo onder de knie en ook leuk voor heren! Voordeel van line dance is dat je alleen kunt dansen en geen partner nodig hebt.

Na deze inspanning is het ca. 12.30 uur tijd voor een heerlijke Indische Lunch.

Vanaf 10.00 uur is het ontvangst bij het Huis van Katoen en Nu. Circa 50 bezoekers kunnen aan dit evenement deelnemen. Eigen bijdrage € 10,- als OVA-, PCOB- en KBO-lid; En € 12,50 als introducé of geen lid van een bond. Aanmelden: wvastuivenberg@tiscali.nl of bellen 0546 860948 .

Indische ochtend

Samen met onze leden organiseren we een Indische morgen met lunch