Op de fiets langs tuinen en koetsen

Op woensdag 13 juli vertrekken we op de fiets om 11 uur onderaan de Wierdensebrug. Fietsknooppunt 83. We fietsen eerst naar de tuin van Hovenier Erik Wevers. Erik is wat we tegenwoordig noemen een avontuurlijke tuinier. Via een pad langs het weiland komen we op landgoed de Barkel. Daar is een mooi rustpunt waar we onze meegebrachte lunch kunnen nuttigen. Een kopje koffie wordt u aangeboden. Met elkaar gaan we naar de Hexelseweg waar een grafheuvel uit de Bronstijd is en het Vosschenbos monument. Hier waren de Molukkers van 1950 tot begin jaren 70 gehuisvest. Vandaar fietsen we naar Arie en Gerda Middelkamp. Arie heeft als hobby het restaureren van koetsen. Inmiddels hebben ze een hele verzameling koetsen van rond 1990. Ze gaan u er van alles over vertellen onder het genot van koffie of thee. Na dit bezoek fietsen we terug naar huis. Ongeveer om 16 uur einde van deze dag. Afstand ongeveer 30 km, kosten leden €10,00 en niet-leden €12.50 Aanmelden vóór 9 juli bij louisepaerel01@gmail.com of 0614969110.

Op de fiets langs tuinen en koetsen