Activiteiten

De OVA heeft een activiteitencommissie die het hele jaar door allerlei activiteiten organiseert zoals excursies, lezingen, gezellige en creatieve bijeenkomsten, wandelingen, fietstochten, lunches. Bij het organiseren van activiteiten helpen ook andere vrijwilligers mee.

Elke laatste vrijdagochtend van de maand is er de “OVA-morgen” in het Huis van Katoen en Nu waar een aantal van de genoemde activiteiten plaatsvinden. Daar is ook elke eerste maandag van de maand “Toafelproat met Heracles”. Dit alles onder het motto “Levenskunst 55+”.

Alle activiteiten worden vermeld op de website (Agenda). Aankondigingen worden ook gedaan in het SeniorenJournaal, op Facebook en met mails naar de leden.

De OVA is dankbaar voor financiele ondersteuning voor activiteiten. We werken samen met diverse landelijke, provinciale en lokale fondsen.

Aanmelden en meedoen

Voor de meeste activiteiten vragen we of u zich aan wilt melden. Dat vragen we vanwege organisatorische of financiële redenen. Als er te veel aanmeldingen zijn – en dat gebeurt nogal vaak – dan leggen we een wachtlijst aan.
Als u zich aangemeld heeft en er komt onverhoopt iets tussen, wilt u ons dat dan ook even laten weten. Wij kunnen dan mensen die op de wachtlijst staan blij maken.

Voor sommige activiteiten vragen we een financiele bijdrage van onze leden (of leden van KBO of PCOB). Niet-leden kunnen ook meedoen maar betalen dan wel iets meer.

Minder draagkrachtige ouderen kunnen een voucher (een soort vrijkaart) krijgen voor deelname aan de OVA-activiteiten en het OVA-lidmaatschap. Informatie en aanmelden bij Almelo Doet Mee, Boddenstraat 3, 7607 BL Almelo, www.almelodoetmee.nl, Tel: (0546) 706519, E-mail: info@almelodoetmee.nl.

De Zomerschool

De OVA en de Almelose KBO en PCOB werken samen in de COSBO. Vanuit die samenwerking is er elk jaar in augustus een Zomerschool, een of twee weken met elke dag activiteiten. De Zomerschool is erg in trek. Als de – wat jongere – rest van Nederland op vakantie is en veel activiteiten tijdelijk stilliggen kunnen Almelose ouderen meedoen aan speciaal voor hen georganiseerde activiteiten.

Ideeënbus

Heeft u een leuk idee voor een activiteit? Ga naar de contactpagina.