De OVA en advies

De OVA wijst u de weg

Als lid van de OVA kunt u bij ons advies krijgen over problemen waar u tegenaan loopt. Sommige zaken lossen we samen met u op, soms verwijzen wij u door naar Almelo Sociaal. De OVA is aangesloten bij de COSBO en de COSBO valt onder Almelo Sociaal.
Almelo Sociaal is een samenwerkingsverband van vrijwilligersorganisaties met verschillende aandachtsgebieden en het fungeert als een “Sociaal Loket”. U kunt daar kosteloos terecht voor ondersteuning, advies en hulp. Deskundige vrijwilligers ondersteunen en adviseren u vanuit hun beroeps- of praktijkervaring en permanente kennisontwikkeling.
Vanuit uw vraag of situatie vervullen de vrijwilligers een onafhankelijke rol tussen u en instanties. Zij zetten bijvoorbeeld uw zorgbehoefte op een rij, bekijken uw financiële probleem of kijken naar uw ondersteuningsvraag. Daarnaast kunnen zij u ondersteunen in het gesprek met de gemeente, wijkcoach of zorgaanbieder.
Bekijk de website van Almelo Sociaal, daar kunt u ook adres en telefoonnummer vinden.

Thema’s