Onze landelijke federatie FASv schrijft ons:

Vanuit de televisiewereld bereikte ons de vraag om onze medewerking te verlenen aan de verspreiding van het onderstaande verzoek. Gezien het belang van de veiligheid op de weg van de senioren vinden we dat we hier gevolg aan moeten geven en willen u dan ook vragen om dit verzoek aan uw leden voor te leggen. Ook een belangrijk punt is om onze federatie (FASv) meer naamsbekendheid te geven.

Het televisiebedrijf Skyhigh TV is op zoek naar kandidaten voor een programma. U zou ons kunnen kennen van de programma’s ‘Over mijn lijk’, ‘ De slimste mens’, ‘Het Familiediner’ en ‘Anita wordt opgenomen’. Op dit moment zijn wij bezig met een televisieprogramma waarbij wij op zoek zijn naar senioren. Ik hoop dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen.

Voor het programma ‘ De Slechtste Chauffeur van Nederland’ zijn wij op zoek naar senioren (maximaal 75 jaar) die niet (meer) goed kunnen autorijden of zelfs een gevaar op de weg zijn. In het programma willen we de kandidaten laten zien hoe het gesteld is met hun rijvaardigheid en – waar het kan – die helpen te verbeteren. Dit doen we onder deskundige begeleiding van een rijinstructrice en een autocoureur. Tijdens de opnames zullen de senioren vooral een hele leuke tijd beleven en als gevolg daarvan wellicht jaren langer lol van hun rijbewijs hebben.

Onze vraag is of u ons in contact kunt brengen met senioren binnen uw organisatie die zelfstandig autorijden, maar waarbij het de vraag is of dat wel zo veilig is. En natuurlijk moeten de senioren zin hebben in een ontzettend leuk avontuur!

U kunt zich aanmelden via Sally.deWijs@skyhightv.nl of bellen met 035-7508239. Het tijdig (zo spoedig mogelijk) aanmelden is van belang i.v.m. de voortgang van de voorbereidingen van het programma.

Er zijn geen kosten aan verbonden en de reiskosten worden vergoed.

Dus: u kunt zich rechtstreeks aanmelden bij Skyhightv. En geef dan even door aan de OVA dat u zich heeft aangemeld?