Humanitas Tandem schrijft ons:

Beste relatie,

Onze vrijwilligers ondersteunen mensen die in een sociaal isolement zitten of dreigen te raken. Sociaal isolement is iets wat helaas steeds vaker voorkomt in de maatschappij. Door middel van de inzet van een vrijwilliger, gaat de deelnemer samen met de vrijwilliger de situatie aanpakken. Dit kan zijn door een nieuw netwerk op te bouwen, een bestaand netwerk weer te activeren, zoeken naar clubs en verenigingen waar contacten met anderen kunnen worden gelegd of  eventueel andere bronnen aanboren waarbij mensen een netwerk op kunnen bouwen.

De ondersteuning kenmerkt zich door het activerende karakter, gericht op zelfredzaamheid en zelfvertrouwen. De ondersteuning is activerend en dus maximaal voor de periode van 1 jaar. Voorwaarde is dat de deelnemer zelf gemotiveerd is om de huidige situatie op te pakken. De vrijwilliger is er dan ter ondersteuning om de doelen te bereiken.

Komt u binnen uw organisatie mensen tegen die voldoen aan dit profiel? Dan is wellicht Humanitas Tandem een optie.

Voor meer informatie kunt u vanaf 13 augustus (na mijn vakantie) altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Miriam Jansen-Greiving

Coordinator Vrijwilligerswerk

Humanitas Tandem (Almelo)