De OVA is springlevend!

De OuderenVerenigingAlmelo OVA is springlevend! De vereniging organiseert allerlei activiteiten voor senioren in Almelo, werkt graag samen met de andere ouderenorganisaties en brengt langs verschillende lijnen de belangen van ouderen voor het voetlicht. En de OVA wil graag springlevend blijven, daarom houden we nu een ledenwerfactie via verschillende kanalen.

De OVA bestaat inmiddels alweer 5 jaar en dat laten we niet ongemerkt voorbijgaan. Dat lustrum vieren we met onze leden in december 2017 en met een openbare bijeenkomst in maart 2018.

De OVA is een actieve en groeiende vereniging. In de eerste 7 maanden van dit jaar mochten we 18 nieuwe leden verwelkomen. En dat verwelkomen doen we ook letterlijk: 2 keer per jaar houden we een kennismakingsbijeenkomst met bestuur en nieuwe leden. We stellen ons voor aan elkaar en we praten over het reilen en zeilen van de vereniging.

De OVA heeft actieve leden die zich graag inzetten en meedoen aan activiteiten: een goed werkend bestuur en tientallen vrijwilligers (onder meer bij het Tabletcafé, de OVA-Bingo, de Vrijwillige OuderenAdviseurs, de bezoekdienst, de ledenadministratie, wijkbezorgers, begeleiding Zomerschool, deelname Seniorenraad, redactie SeniorenJournaal en voor het organiseren van allerlei activiteiten).

Als lid van de OVA krijgt u (via onze landelijke organisatie FASv) korting op de premie van uw zorgverzekering. Verder kunt u goedkoop een rijbewijskeuring laten doen en zijn er andere kortingsacties, bijvoorbeeld korting op theatervoorstellingen.

De OVA heeft een eigen website (www.ouderenverenigingalmelo.nl) en een eigen Facebookpagina (in Facebook zoeken op OVA). We houden u hiermee (en met het SeniorenJournaal) graag op de hoogte van onze activiteiten en van andere leuke en interessante nieuwtjes.

De OVA organiseert interessante en gezellige activiteiten. In de afgelopen maanden waren we bij de Sterrenwacht in Lattrop, het Stadsmuseum, het Heracles-stadion, het ROC, Fun-ie-Fit en natuurlijk – samen met de andere ouderenorganisaties – bij de Zomerschool. Binnenkort gaan we kijken hoe ijsjes worden gemaakt, er komt nog een kaartmiddag, een lunch met onze vrijwilligers en een gezellige eindejaarsbijeenkomst.

Alle reden om lid te worden! Het lidmaatschap is niet duur: Voor 2017 is de contributie € 25,00 per jaar en € 20,00 voor de partner. Kom er bij en doe mee!  Stuur een mail of een briefje naar het secretariaat of bel:  Secretaris OVA, Henk Kloosterhof
Border 8, 7609 XE  Almelo; telefoon 0546-451590; mail henk.kloosterhof@ouderenverenigingalmelo.nl .